Snoozebaby - Vrolijke en functionele speelgoedproducten
Snoozebaby is een Nederlands merk dat vrolijke, functionele en speelse baby- en peuterproducten zoals knuffeldoekjes, wikkeldekens, boxkleden en knuffels ontwerpt. Typerend voor het merk Snoozebaby zijn de labeltjes aan de producten die variëren in kleur, materiaal en ontwerp.
Snoozebaby producten & prijzen vergelijken
Wat kan je op deze pagina verwachten?
Hit, trendy en schattig
De producten van Snoozebaby zijn enerzijds hip, trendy en schattig, maar anderzijds bieden ze troost, comfort en werken ze rustgevend. Door met de vingertjes aan de labeltjes te friemelen wordt de fijne motoriek van een kind gestimuleerd en bevorderd dit de tastzin.
Ook zorgen de labeltjes voor een vertrouwd gevoel, waardoor het kind zich makkelijker kan ontspannen. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat 64% van de ouders het labeldoekje rustgevend vindt en dat 54% van de ouders vindt dat het labeldoekje troost biedt. Baby's friemelen aan de labeltjes om er mee te spelen, als afleiding, voor de rustgevende werking en als troost.
De producten die Snoozebaby gebruikt zijn van hoge kwaliteit en veilig. De meeste producten worden gemaakt van ultra-zachte basismaterialen jersey (100% katoen) en velours (80% katoen/20% polyester), die de geur van moeder en kind opnemen en een vertrouwd gevoel geven.
Historie van Snoozebaby
In onze zoektocht naar hoe wij ons zoontje konden troosten, kwamen we erachter dat de zachte materialen van labels aan knuffels en kleding een rustgevende werking hadden. Opmerkelijk!
Door met zijn vingertjes aan de labeltjes te voelen werd hij rustig en ontspannen. Niet alleen als hij moest gaan slapen maar ook als hij wakker was.'
Ze gingen op zoek en konden dit nergens vinden voor hun zoon en besloten om het label-concept zelf in de markt te zetten. Na een uitgebreid marktonderzoek lagen in 2005 de eerste producten binnen 1 jaar in de winkels.
De productlijn werd uitgebreid en ook internationaal zette Snoozebaby een voet aan de grond. Inmiddels wordt Snoozebaby in meer dan 450 winkels verspreid over 30 landen verkocht.